poniedziałek, 12 września 2016

Chleb z tartym jabłkiem na zakwasie, wrześniowa piekarnia

Wyglada na to, że Piekarnia Amber, jest głównym czynnikiem mobilizującym mnie do pisania na blogu :)
Jakoś czasu na co dzień nie starcza... tym chętniej uczestniczę we wspólnym wypiekaniu, choć niestety z małym opóźnieniem.
We wrześniu pieczemy chleby z przepisu Dany.
Chleby nie byle jakie, z chrupiącą skórką i lekko wilgotnym wnętrzem. Pachnące jabłkami, wrześniowe ale prawie jesienne.



Chleb z tartym jabłkiem na zakwasie
podaję za Daną

Składniki zaczynu
2 łyżki zakwasu żytniego
200g mąki żytniej typ 720
150g wody
140g startego jabłka ze skórką na tarce o dużych oczkach. (u mnie antonówki)
Czas fermentacji 12-14 godzin

Ciasto właściwe
Cały zaczyn
500g mąki żytniej typ 720
200g mąki orkiszowej jasnej
550g wody
20g soli himalajskiej.
1 jabłko do dekoracji (dekoracja z rajskich jabłuszek przypala się w pierwszej kolejności ;)


Wszystkie składniki ciasta mieszamy i wyrabiamy do dobrego połączenia. Pozostawiamy ciasto na 30 minut, aby odpoczęło. W międzyczasie przygotowujemy 2 foremki o wymiarach 25×11 smarujemy tłuszczem i wysypujemy mąką.
Kiedy ciasto odpocznie, jeszcze raz mieszamy i wykładamy do foremek.
Układamy plastry jabłek / po dwa do foremki / na cieście i zostawiamy przykryte do wyrośnięcia. Od 1,5 do 2,5 godziny (u mnie 4,5h) ciasto powinno wyrosnąć w zależności od temperatury otoczenia i tej za oknem.
Pieczemy w temp. 230st. przez 15 minut. Dopiekamy 40 minut w temperaturze 210st. (dopiekałam jeszcze kilka minut bez foremek)


Chleb z tartym jabłkiem na blogach:
Akacjowy blog, Apetyt na smaka, Codziennik kuchenny, Fabryka kulinarnych inspiracji, Konwalie w kuchni Kuchennymi drzwiami,
Kuchnia Gucia, Kulinarne przygody Gatity, Leśny Zakątek, Nie tylko na słodko, Ogrody BabilonuPieguskowa kuchnia, Proste potrawy, Przepisy na domowy ser i chleb, Stare gary, Weekendy w domu i ogrodzieW mojej kuchni, W poszukiwaniu slow life.

25 komentarzy:

  1. No i dobrze, że się mobilizujesz, bo chleby wychodzą Ci wzorowe!
    Smacznego chleba z jablkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym czasem to chyba wszystkim nam trudno :) Chleb wyszedł piękny, dziurki jak marzenie :) pozdrawiam serdecznie M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze gdybym miała robić takie wpisy jak Wy, to pewnie bym pisała raz na 5 lat :))

      Usuń
  3. To prawda, że Piekarnia mobilizuje:-). Chleb przepiękny, dobrze, że zdążyłaś z pieczeniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite chlebki, ładnie się upiekły.
    Dziękuję za wspólne pieczenie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowite chlebki, ładnie się upiekły.
    Dziękuję za wspólne pieczenie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne bochenki! ja dodałam mąkę razową i wyszedł ciemniejszy ale w smaku tak samo pyszny :) dzięki za wspólnie spędzony czas przy piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo udane ;) Jak miło razem piec, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie również wspólne pieczenie mobilizuje.
    Szczególnie jeżeli propozycja taka smakowita.
    Bardzo mi się podobają Twoje bochenki. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem jak Tobie, ale mnie b. smakował chlebek z wrześniowej piekarni, dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem jak Tobie, ale mnie b. smakował chlebek z wrześniowej piekarni, dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem jak Tobie, ale mnie b. smakował chlebek z wrześniowej piekarni, dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetycznie się upiekły.
    Pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chlebki piękne, dziękuję za miłe towarzystwo :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniale Ci się upiekł!
    Dziękuję za wrześniowe wspólne pieczenie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wypieczone!! Chętnie bym zjadła kromeczkę, bo mój już się skończył:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas skończył się następnego dnia, szybko poszło :))

      Usuń
  16. Ładnie upieczony chlebek!
    Dziękuję za wspólny czas i do następnej piekarni!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...