poniedziałek, 16 października 2017

Jesienny chleb z dynią, październikowa piekarnia

Taką jesień to ja lubię! ze słońcem i w kolorach dyni :)
Przepiękny dzień na publikację wpisu. Po kilku miesiącach przerwy, udaje mi się dołączyć do między blogowej piekarni Amber.
Ania zaproponowała nam chleb wg przepisu Zorry. Podaję go z moimi zmianami.


Jesienny chleb z dynią i suszonymi morelami
przepis na jeden bochenek

składniki
100 g puree z dyni piżmowej
50 g zakwasu,  płynnego
50 g orkiszowej mąki razowej
400 g orkiszowej mąki typu 550
5 g świeżych drożdży
230 g wody
10 g soli
50 g suszonych moreli, drobno pokrojonych
30 g nasion dyni


1. Do misy robota dodaj puree z dyni, zakwas, wodę, drożdże i obie mąki.
2. Miksuj 4 minuty na najmniejszych obrotach.
3. Dodaj sól i miksuj ciasto na średnich obrotach przez 4 minuty, dodaj morele i nasiona dyni, miksuj przez 2 minuty.
4. Odłóż ciasto do wyrastania na 90 min w temperaturze 30 st. C.
(Ja przełożyłam je do plastikowego, zamykanego pojemnika i wstawiłam do piekarnika z zapalonym światełkiem)
Podczas tego czasu złóż ciasto dwukrotnie, po 30 i po 60 minutach.


5. Uformuj podłużny bochenek i przełóż do koszyka, odstaw na 40-60 minut, w zależności od temperatury pokojowej.
6. Nagrzej piekarnik z kamieniem w środku do 220 st.C. Piecz chleb na dolnym poziomie  przez 35-40 minut.
7. Wystudź chleb na ruszcie.


Drożdże pomogły mojemu słabemu zakwasowi. Chleb choć dość niski wyszedł bardzo smaczny, lekko słodki od dyni i suszonych moreli.

Chleb z dynią i figami na blogach:
Apetyt na smakaCodziennik kuchennyGotuj zdrowo! Guten Appetit!Konwalie w kuchniKuchnia GuciaKuchennymi drzwiamiMoje małe czarowanienie-ład mAlutkiNie tylko na słodkoOgrody BabilonuPieguskowa kuchniaProste potrawyPrzepisy na domowy ser i chlebSto kolorów kuchniWeekendy w domu i ogrodzie, W poszukiwaniu slowlife

11 komentarzy:

  1. Piękne wnętrze dyniowego chleba!
    Mój wcale nie jest żółty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Ci się upiekł :) Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień przepiękny, chleb pyszny... nic tylko świętować!:)
    Jesienne pozdrowienia przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny chlebek i jego dyniowy kolor! Mi się niestety nie udało takiego uzyskać, chleb jednak nadrobił smakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie się prezentuje Twój chleb. Dziękuję za wspólne świętowanie Dnia Chleba i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny bochen Ci się upiekł, dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny chlebek! Sporo dyń czeka u Ciebie na swoją kolej!!! Do następnego pieczenia, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały bochenek!
    Dobrze znowu razem piec! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. I u mnie z dynią piżmową. Wyszedł pysznie!
    Dziękuję za wspólny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny bochenek, dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetyczny bochenek :)
    Dziękuję za wspólny czas :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...