piątek, 16 października 2009

Chleb, najprostszy z prostych



Zapomniałam o tym chlebie na bardzo długo, ale wczoraj przypomniała o nim Liska.
Dziś robiłam z podanych przez nią proporcji:

500 g mąki pszennej (użyłam chlebowej 650 i 550 pizzowej Lubelli)
350 g wody
1,5 łyżeczki soli (10 g)
10 g drożdży

Kiedyś wg takiego przepisu :
http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,61754495,61754495.html



Wszystkie składniki umieścić w misce i wymieszać łyżką przez 30 sekund.
Miskę przykryć i odstawić na 12-18 godzin.
Następnie przełożyć ciasto na oprószoną mąką stolnicę, złożyć je kilkakrotnie. Przełożyć na ściereczkę obsypaną mąką i zostawić do wyrastania:
ja przełożyłam chleb ze ściereczką do koszyka do wyrastania.
Odstawić na ok. 2h.
W tym czasie garnek żeliwny wstawić do zimnego piekarnika i nagrzać piekarnik do 230 st C.
Po ok. pół godzinie zdjąć przykrywę garnka, przełożyć wyrośnięty chleb do garnka, przykryć przykrywką i piec 20 minut.
Po tym czasie zdjąć przykrywkę i dopiekać kolejne 15-30 minut. Skórka powina być złocista i chrupiąca.
Po upieczeniu wyjąć chleb z garnka na kuchenną kratkę i ostudzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...