piątek, 18 kwietnia 2014

Doskonałe ciasto na mazurki

Już kiedyś o tym cieście pisałam - klik, ale powtórzę bo moim zdaniem warto, może ktoś jeszcze zdąży je upiec.


W stanie surowym jest bardzo plastyczne, łatwo je rozwałkować i wylepić nim foremki. Podczas pieczenia, jeśli dobrze ponakłuwane, zachowuje kształt, nie wybrzusza się, nie puchnie, nie wymaga obciążenia (pieczenia na ślepo).
Dzięki skórce cytrynowej wspaniale pachnie. A po upieczeniu jest cudownie kruche.

Kruche ciasto z dodatkiem drożdży
(proporcje na 3 mazurki np. 40/30 cm)

1 kg mąki krupczatki
600 g masła ( 3 kostki)
250 g cukru pudru
4 żółtka
1 całe jajko
skórka otarta z 2 cytryn (najlepiej niepryskanych, ekologicznych)
20 g drożdży

Drożdże dokładnie rozetrzeć w mące, dodać cukier puder, skórkę z cytryny i masło, siekać aż powstanie coś w rodzaju kruszonki
(można to robić nożem ale ja wolę w malakserze, choć przy tej ilości muszę to robić partiami).
Dodać jajko i żółtka, całość dokładnie połączyć nie wygniatając zbyt długo - ja to robię w misie robota kuchennego
końcówką do ucierania.
Ciasto podzielić na części i schłodzić przynajmniej 1 h.
Piec w 190 - 200 st C aż nabierze złotego koloru, w zależności od wielkości blaszek 15 - 20 min.

Wszystkiego najlepszego! Radosnych Świąt Wielkiej Nocy! Niech i u Was tak pięknie zapachnie jak u mnie :) 

8 komentarzy:

  1. Aniu,
    ciasta na mazurki z dodatkiem drożdży przyznam,że nie znałam.
    Może spróbuję po powrocie,choć u Ciebie wygląda to ciasto tak ładnie,że chce mi się do kuchni!
    Pozdrawiam znad słonecznego Bałtyku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Aniu,
    nad Bałtykiem musiało być dziś cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś piekłam takie na drożdżach ,ale zapominałam o tym cieście ,a było świetne
    Wesołych Świat życzę

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku już nie zdążę, ale przepis zapisany.
    Radości, spokoju i samych pyszności na stole:)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, alez Aniu to ciasto jest cudne, masz race, trzeba zapisac ;-)))
    Pozdrawiam cieplo!
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu! mam nadzieję, że spróbujesz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...